Dieta Dobrych Produktów

Wpisy

  • poniedziałek, 18 stycznia 2016
  • piątek, 15 stycznia 2016
  • środa, 30 września 2015
    • Pyszne ciasto dyniowe albo i chlebek bez jaj :)

      Dynia.....masło klarowane.....trochę mąki gryczanej i wyszło coś rewelacyjnego i pysznego:wilgotny, ciężki, pyszny! I świetnie się trzyma!

      Poza tym...jak tak myślę to jest to wytwór bezbiałkowy, a jeśli szkodzi nam masło klarowane dodajmy jakikolwiek inny tłuszcz.

      Jak zwykle jest to eksperyment, ale bardzo,bardzo udany. Sezon na dynię trwa! Pokroiłam ok. 1kg dyni w kostkę i udusiłam do miękkości na maśle klarowanym (dałam ok 2 kopiaste łyżki masła). Dodałam łyżeczkę sody, łyżeczkę proszku do pieczenia i zagęściłam mąką gryczaną żeby powstało gęste ciasto. Wszystko trochę zmiksowałam blenderem. Dałam do silikonowej foremki keksowej. Najpierw pieczemy ok 20 minut w temp. 180 stopni, potem zmniejszmy temp. do 150 stopni i sprawdzamy patyczkiem żeby był suchy.

      Oczywiście jeśli nam nie szkodzi można dodać trochę miodu, ja wsypałam troszkę rodzynek.

      Smakuje wyśmienicie bez dodatków, ale cokolwiek do niego nie dodamy będzie pasowało!

      Świetnie się kroi, na drugi dzień nie zmienia smaku i jest jeszcze lepszy! (można na noc wstawić do lodówki)

      dziecko jadło z jagodami (rozmrożone)-mówiło, że pyszne!

      ja z masłem-pyszne

      mąż z roztopioną gorzką czekoladą-pyszne!

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (4) Pokaż komentarze do wpisu „Pyszne ciasto dyniowe albo i chlebek bez jaj :)”
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      madzik120
      Czas publikacji:
      środa, 30 września 2015 11:13
  • poniedziałek, 31 sierpnia 2015
    • Dyniowe szaleństwo

      Lubicie dynię? Z radością zobaczyłam ją ostatnio na targu.Uwielbiam jej kształt smak, zapach, uwielbiam fakt, że dodając różne przyprawy można zmieniać jej oblicze. Słodka, ostra, kwaśna, mączysta, soczysta.....

      Na początek klasyk czyli zupa krem z dyni....

      Pieczemy dynię, obieramy ze skóry, dodajemy do wcześniej ugotowanego bulionu (marchew, seler, por i pietruszka) plus mleko kokosowe, plus ulubione przyprawy (u mnie curry), wszystko miksujemy i.....gotowe. Te kawałki to melon :)

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      madzik120
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 31 sierpnia 2015 13:45
  • wtorek, 04 sierpnia 2015
  • poniedziałek, 27 lipca 2015
  • czwartek, 09 lipca 2015
  • środa, 08 lipca 2015
    • Jak przetrwać urlop z DDP?

      Często z przerażeniem zastanawiamy się pakując walizkę "co my będziemy jeść" skoro nie będzie możliwości korzystania z własnej kuchni? na wczasach trzeba odpocząć, odprężyć się, podelektować pięknymi widokami, wspaniałym powietrzem i zasmakować w nowym miejscu. Nie jedzmy kiedy nie chcemy jeść, jedzmy kiedy chcemy koniecznie spróbować przysmaków danego regionu w którym się znaleźliśmy. Oto kilka rad:

      -wszechobecne sałatki : prośmy w restauracjach zawsze o przygotowanie świeżej sałatki bez dodatków sosu (sama chemia!!!), jeśli ktoś odmawia to znaczy, że korzysta z gotowca albo sałatka została przygotowana dużo wcześniej

      -jeśli zamawiamy ryby czy fileta z kurczaka- zawsze prośmy o usmażenie czy ugrilowanie bez panierki

      -jedzmy warzywa grillowane

      -pytajmy o skład zup (czy są bez zasmażki i innych dziwnych dodatków)

      -w restauracji nigdy nie mówmy, że jesteśmy na diecie, bo nas zignorują-mówmy, że jesteśmy uczuleni na gluten i mleko-kelnerzy oczami wyobraźni widzą nasz "wstrząs alergiczny"

      -na śniadania czy kolacje wsuwajmy świeże warzywa-są dostępne wszędzie: pomidory, ogóreczki, cukinie, paprykę, młode marchewki itd.

      -jak już umieramy z głodu to nie umrzemy od paczki solonych chipsów (naturalnych bez dodatków!!!) prażynek (są takie bez dodatków) czy solonych orzeszków

      -zamawiajmy frytki (pytajmy o świeżość oleju), ziemniaki (z wody nie pure, bo do pure dodają mleko w celu "odświeżenia ziemniaków"), kasze gryczaną, golonkę, karkówkę bez sosu (sos to najczęściej dodatek mąki), pieczony schab, pieczona noga z kurczaka, gołąbki

      -w kawiarni kiedy ochota na coś słodkiego pytajmy o najmniej słodkie ciasto "bo nie lubimy", może zjedzmy kawałek ciasta czekoladowego może makowca a może pozwólmy sobie tylko na kawkę z lodem?

      -nie odmawiaj sobie zjedzenia pyszności innego kraju, Twój organizm będzie tak zafascynowany smakami i zapachami innego kraju, że zapewne odwdzięczy Ci się dobrym samopoczuciem

      -nie jedzmy kiedy nie mamy kompletnie ochoty na jedzenie (np. w upał), picie wody wystarczy

      Miłych wakacyjnych wyjazdów!

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      madzik120
      Czas publikacji:
      środa, 08 lipca 2015 11:27
  • niedziela, 05 lipca 2015
    • Owoce - węglowodany

      Owoce sa na liście złych produktów, ale jeśli już po nie sięgamy w ramach rotacji warto wiedzieć, które mają najwięcej węglowodanów, a które najmniej.

      Ananas (1 szklanka)

      19

      Awokado (California) 12
      Awokado (Florida) 27
      Banan 26
      Brzoskwinia (średnia) 10
      Cytryna 6,1
      Grejpfrut (różowy, 1/2) 13
      Gruszka (średnia) 25
      Jabłko (duże) 18
      Jagody (1 szklanka) 21
      Jeżyny (1 szklanka) 19
      Kiwi (średnie) 11
      Maliny (1 szklanka) 17
      Mango (1/2 średniego) 17
      Melon (Cantaloupe, 1/2) 14
      Melon (Honeydew, 1/2) 16
      Morele (3 świeże) 13
      Oliwka (zielona, bez pestek) 2,5
      Pomarańcza (średnia) 18
      Rabarbar (100 g) 4
      Sok cytrynowy (1 szklanka) 19,5
      Śliwka (duża) 9
      Truskawki (1 szklanka) 13
      Winogrona (1 szklanka) 15
      Wiśnie (1/2 szklanki) 13

      

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      madzik120
      Czas publikacji:
      niedziela, 05 lipca 2015 15:20
    • Zawartość węglowodanów - Orzechy

      Pamiętajmy, że orzechy to B+W+T

      Orzechy

      Brazylijskie (4 sztuki) 2
      Kokosowe (100 g) 21,2
      Makadamia (100 g) 14,1
      Masło orzechowe, niesłodzone (100 g) 21,2
      Mieszanka orzechów (100 g) 21,2
      Migdały (100 g) 4
      Migdały (12-15 sztuk) 4
      Nasiona dyni (100 g) 14,1
      Orzechy laskowe (100 g) 17,6
      Orzechy nerkowca (100 g) 28,2
      Orzechy włoskie (100 g) 14,1
      Orzeszki ziemne (100 g) 17,6
      Orzechy pistacjowe (100 g) 17,6
      Ziarna słonecznika (100 g) 21,2
      Ziarno sezamowe (100 g) 21,2
      Ziarno soi (100 g) 24,7

      

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      madzik120
      Czas publikacji:
      niedziela, 05 lipca 2015 15:18